Jelena Savic

I am a fuckn artist!

kako to izgleda… February 12, 2009

Filed under: ROMI DISKRIMINISANI? — Jelena Savic @ 1:21 pm

 

Nekad me stvarno umara saznanje da moram d budem nečiji objekt razbijanja predrasuda.

I nekad samo kratko mrzim te ljude, jer znam da su u suštini cool…Možda je to moja pogrešna procena nekad, jer sam naučila da stvari gledam kroz prethodno iskustvo…

No, postoji prvo strah koji može da se namiriše.

Iz njega slede neke neobična ponašanja.

Na primer da ljudi ne mogu da me gledaju u oči neko vreme, najčešće pri prvim susretima, ili ako treba da se nađu samnom moraju da vode još nekoga, ko je po mogućstvu zajednički/a poznanik/ca, ali koji/a je u tom momentu zaista potpuno nepotreban/na na sastanku ili imam utisak da me upšte ne slušaju kad pričam nego sam potvrđuju i ponavljaju ono što ja kažem. Tako neki čudni momenti napetosti, gde osećam da je njima iz nekog razlog neprijatno. Bilo što imaju strah od nepoznatog, bilo što misle da bi se ja mogla stideti svog identiteta, što opet znači da u svojoj glavi imaju negativni stereotip romskog identiteta. Al to su suptilne distorzije u našoj komunikaciji dok zajednički radnimo na poboljšanju ljudskih prava romske populacije.

 

Ali eto,  nekad mi je zaista muka od toga da budem predmet razgradnje njihovih strahova i stereotipa….nekad pokušavam da nađem neke druge razloge kojima bih objasnila to ponašanje..ko zna zašto ta osoba mene ne gleda u oči, ko zna možda je zaista ta treća osoba neophodna na sastanku iz nekog razloga….jedno sam sigurna da će ih vremenom proći i da će se navići i opustiti…i počnem da mislim kako to nisu loši ljudi i kako su verovatno ceo svoj život posvetili borbi za ljudska prava i da je normalno da čovek ima strah od nepoznatog….i iskuliram sebe i njih, al eto …ima taj momenat kad mi je baš dosta toliko da bih ih baš mučila zbog toga…..

 

Leave a Reply

