Usernameka's Blog

bedno pisakralo!hahahhaaahahahah

nema nekog ko čita Fukoa, jebiga March 8, 2009

Filed under: ROMA PEOPLE — Jelena Savic @ 1:37 am

Sad je već kasno. Pola jedan. Došla sam umorna. Ovaj seminar-trening-sastanak-skup je bio iscrpljujuć. Sa pomešanim emocijama sam sad uglavnom. Seminar: “Romi i Romkinje LGBTIQ (lezbejke, gej muškarci, biseksualne, transrodne, interseksualne i queer osobe) – problemi višestruke diskriminacije“

Seminar nije-trajalo je jedan dan. Kad smo došli rekli su nam da je poenta u informisanju o radu grupe u okviru Gaytena koja radi na pravima Roma i Romkinja lgbtiq i na razmeni ideja. Fino. Informativni i radni sastanak ili skup znači. Kad pročitam seminar- a vidim da je u planu samo rad od jednog dana uvek pomislim kako ti ljudi ne znaju ništa o organizacionim oblicima i pretpostavim kakav ce da bude andragoški kvalitet. I često u skladu sa tim odlučim da li ću da idem ili ne. Na početku smo…no, dobro, moram da odem da upoznam te ljude.

Očekivala sam mlade Rome i Romkinje koje zanima ova tema. Ja sam bila jedina romkinja. Bilo je 5 zaintresovanih za ovu temu, zajedno samnom. Pored ovih 5 dve osobe romske nacionalnosti su osobe koje već rade na neki način sa Gaytenom. dakle…sastanak namenjen predstavnicima romskih organizacija.

Prisustvovale su osobe koje u svojim organizacijama rade na pravima Roma i Romkinja, ali koje očigledno nisu imale ni jednu osobu romske nacionalnosti koju bi dovele sa sobom ili koju bi poslale umesto njih. Kažu neće Romi i Romkinje da rade u organizaciji ili neće da dođu.

Iz Gaytene su poslali 200 mejlova, zvali… Ovaj seminar-trening-sastanak-skup odvija se po drugi put. Prijavi se oko 10 ljudi, prošli put je došlo 3. Sada 5. 4 osobe koje nisu romske nacionalnosti i ja. Moje veliko zadovoljstvo kada se pojavio jedan Rom koji se izjašnjava kao gay.. Iako već učestvuje u radu grupe za podršku za Rome i Romkinje koji se izjašnjavaju kao lgbtiq, bilo mi je od velikog značaja da sam bar 1 osobu romske nacionalnosti srela tamo.

Trudim se da ne gledam negativne strane…sad sam frustrirana i to mi je teško…ali evo….

 Ova grupa radi od skoro. Velika hrabrost treba da se pokrene ova tema, posebno u romskoj populaciji. Ima oko 5 osoba koje čine lgbtiq grupu samopodrške i samopomoći. Kažu uglavnom studenti. Kako sam razumela nema žena. Razmatraju pitanja diskriminacije, odnosa romskog identiteta i lgbtiq identiteta . korisnicima je kako čujem bitan i primaran romski, a diskriminacija unutar samih lgbtiq pozicija je posebna priča. Internalizovana romo i homofobija takođe.

 Veliki broj romske transpopulacije bavi se prostitucijom. Al to nije novost. Kao ni da veliki broj prostitutki čine Romkinje. Al to se uklapa u celu situaciju u kojoj smo. Kako doći do novca ako si siromašan.na i neobrazovan.na, niko ne želi da te zaposli i svi te tretiraju kao stoku. Ne, stoku bolje tretiraju….kao živa bića. Od transa padaš u trans. …siromašni odrpani dečaci sa perikama, brushalterima i karminom u autobusu na Zelenjaku….a misliš na Almodovara i famozne performanse.

 Kao što pretpostavih organizacija je mogla biti bolja. Sve je na početku… mali koraci su jedino što preostaje. Nema sredstava jer slabo ko prepoznaje ovako nevidljivu grupu. Kako je to biti Rom i biti gay ili biti Romkinja i lezbejka. Ili trans. Interseks niko nije objašnjavao. Onaj koji je trebalo da govori nije …stigao na red ili …u svakom slučaju je otišao..iako su nam obećali…ali ok…ma na početku smo…

Vreme radi za Rome.kinje. Ima sve više mladih i obrazovanih. Vreme je proteklo uz puno digresija i opisa, opšta priča o predrasudama i diskriminacije je poznata, ali korisna,sistematizovana, funkcionalizovana, drugi deo sastali smo se da pričamo, razmenjujemo….poznata mi je priča o Gaytenu….dalje…. Žena1 koja nije romkinja iz organizacije koja radi sa romskom populacijom i došla kako ističe nakon moje opsake o prisustvu samo 1 Romkinje –mene na ovom skupu- o svom trošku iz Sarajeva, priča svoja iskustva, žali se na nedostatak materijala na romskom. Ja kažem trebaju nam kursevi romskog…i materijali jasno….prilagođeni

Kaže mnogo teoritiziramo, treba da izađemo iz svojih cipelica Guči i da zađemo u mesta van centra, da šarmira, glumi da ne ume da izgovori LGBTIQ , svi.e treba da se smejemo, ja se ne smejem, kaže ona u Sarajevu ne može sa tim da izađe pred korisnike.ce. pa oni ništa ne razumeju. predstavlja celu stvar kao odcepljenu od realnosti i stvarnih potreba ljudi, ona nam dolazi kao glas zdravog razuma i neposredovanih potreba korisnika.ca.

Ja se ne smejem, brinem, strah i gnev. Ja neći van svog sigurnog prostora! Jebite se svi vi koji ste ulični aktivisti.kinje ako mislite da ste bolji od onih koje zovete teoretičarima.kama  Jebite se. Hoćete da poredite Velju Ilića i Fukoa. Jebite se. Posebno vi što niste Romi.kinje…. 

Treba Romima sve i hrana i piće i krov i posao ….samo svet je mnogo komplikovano mesto pa sve funcioniše na nivou politike…i pritisaka….i javnog govora…i pismenosti, kompetencija. Treba neko da radi i da obezbeđuje potrebštine… ljudi misle da mogu da predstavljaju potrebe ljudi čije ime ne umeju da izgovore. Zanimljivo je to. Ja se ne smejem.

Šećer i brašno…da se ne razmišlja mnogo….to je tako zdravorazumski i humanitarno,….kao humanitarna pomoć. Jasno mi je da žena misli dobro. Samo misli iz svog jednostavnog sveta i ima moć …u perdfukoovskom smislu.

Al mi smo u tolikom sranju, a to što ona radi na lokalu je toliko težak posao da može čovek samo da joj oda počast za rad i trud koji bi slabo ko preduzeo.

Jer akademske elite nema. Nema nekog ko čita Fukoa.

Jebiga.

Ima mog prijatelja koji je gay i sedi pored mene i nije rom i posle dugog uvoda pita da li postoji 1 rom.kinja koj.a ima HIV kako bi sebi razbio sumnju koju ima usled čitanja nekakvog sumanutog istraživačkog rada koji tvrdi da u njihovom uzorku ni jedna osoba koja se bavila prostitucijom i romske je nacionalnsti nema HIV u Srbiji.

 I ljudi mu ozbiljno odgovaraju …da ja znam jednog…..da da i ja…. Ja pitam što se mi bavimo ovim!?…..i pitam se…..da li je moguće. …ali da ..ljudi ne znaju…

Moj prijatelj kaže kako eto, ta osoba koja je rekla da u klub nece pristup imati Romi i određen broj transeksualaca, ima objašnjenje kom mi treba da poklonimo pažnju. A to je da je ona to rekla jer je htela da zaštiti mlade Rome koji su hteli da prodaju svoje seksualne usluge gostima pa je zato to rekla.

 Žena iz Sarajeva mu kaže da je to fašizam, svejedno….Zapravo je hteo da ukaže na problem zloupotrebe mladih roma.kinja. No želeo je da se bavimo opravdanjem te žene.

Ja sedim i pitam se …da li je moguće…..

 Žena neromkinja 2 iz male organizacije u Srbiji u kojoj kaže da Romkinje ne žele da učestvuju….kaže mi da ja ne mogu tako dobro da poznajem potrebe tih ljudi u naseljima ako nisam ušla u naselja i držala radionice tamo. Ja je gledam. Nema previše obrazovanja,izgleda previše istoršeno za svoje godine, živi u malom gradu i ulazi u romska naselja. I kaže mi da ona ipak ima neposredovan pristup potrebama romske populacije, dok ja sedim u kancelariji. Sledi malo takmičenje ko bolje zna šta su prave potrebe romske populacije i koja bolje zadovoljava te potrebe između žene 1 i žene 2. Slušam, to je zanimljvo šta sve rade…kažem super…. Opet teorija je teorija, a praksa praksa….Moje se iskustvo ne može porediti sa njenim. Moje obrazovanje pada uvodu pred njenim ulaženjem u romsko naselje. Ja sam Romkinja i  živela sam u romskom naselju znate, nesrećnim slučajem…ali vi imate direktan kontakt sa ljudima pa nek vam bude. Šećer i brašno…da se ne razmišlja mnogo….to je tako zdravorazumski i humanitarno,….kao humanitarna pomoć.

 Jasno mi je da žena misli dobro. Samo misli iz svog jednostavnog sveta i ima ma kako malenu moć …u predfukoovskom smislu.

Al mi smo u tolikom sranju, a to što ona radi na lokalu je toliko težak posao da može čovek samo da joj oda počast za rad i trud koji bi slabo ko preduzeo.

Jer akademske elite nema. Nema nekog ko čita Fukoa.

Jebiga.

A žena broj 2 sedi sve vreme i ćuti, gura mi marker u ruke da pišem o mogućnostima neromkinja koje su hetero i koje su lgbtiq….diktira, ja poslušno zapisujem. Pokazuje rukom kao saobraćajac da me usmeri ka flipchratu da lepo iščitam. Ja znam kako to funkcioniše. Jebi se. Idi pa čitaj sama. Posle čitanja vraća se i preti mi prstom. Jebite se sve neRomkinje koje pretite prstom Romkinjama, a još posebnije vi što radite na romskim pravima, i posebno Romkinjama koje čitaju Fukoa.

 Žena neromknja broj 3 iz male organizacije u Srbiji sve vreme ćuti. Ne daje ništa. Nosi špicaste cipele i ćuti. Odlazi pre kraja.

 Al mi smo u tolikom sranju, a to što ona radi na lokalu je toliko težak posao da može čovek samo da joj oda počast za rad i trud koji bi slabo ko preduzeo.

 Jer nema ko da zauzme njeno mesto ovde. Jer akademske elite nema.

Nema nekog ko čita Fukoa.

Jebiga.

Insistiram na funkcionalizaciji, na zaključku, na rezultatima sastanka. Ja sam štrumf mrgud da..i crni de bonov šešir nosim…. sve zajedno sa svojom kristalnom kuglom valjda ….. Ima stvari koje treba popraviti. Njoj se to ne sviđa zdrav razum ne daje happy end, ide da se vidi sa Lepom. Ako ja kažem šta mi treba ….nije happy end onda pastoralna slika jedinstva nije potpuna i nije božanska i ….nema majčinstva.

 

Ako me nešto iritira to je odbranaško ponašanje sa podsmešljivim prizvukom. Moj gay novi prijatelj ne vidi nedostatak strukture i funkcionalizacije. Možda previše očekujem, mladi smo…a on mi je bitan sad..

…a nema vremena za pastoralna slaganja i happyend…nema ko da zauzme mesto mog neromskog gay prijatelja , žene 1 i žene 2 ovde….a nema vremena …. 

Jer romske akademske elite nema. Nema nekog ko čita Fukoa…

 Jebiga J.mali koraci….

 Pomešane su emocije. Zahvalna sam Gaytenu, svim učesnicima.cama, moj utisak je da sam prošla kroz gomilu zaglušujućih glasova i navozala se…. ali sad sam bogatija…za dve osobe

 

 

Leave a Reply

