Usernameka's Blog

bedno pisakralo!hahahhaaahahahah

Slatka mala… March 28, 2009

Filed under: PEOPLE MAN — Jelena Savic @ 8:26 pm

 

Ja ne želim da budem slatka mala. Ja volim da me slušaju kad pričam.Najviše mrzim kad neko počne da priča dok ja pričam. Ja volim da me slušaju pažljivo i da me čuju. Primetim da neki ljudi ne umeju da čuju. Ne umeju da dopuste da ja znam šta mi je potrebno. I ono što kažem uzmu olako. Uzmu kao da je normalna stvar da oni znaju šta je najbolje za mene i da je normalna stvar da oni donose odluke umesto mene, čak i kad izričito kažem da je moja odluka suprotna onome što bi oni smatrali doborim izborom. I onda urade stvari, iako sam rekla “ne”, i smeškaju se. I kažu “mala, sve je sređeno”. Ja se pitam šta je sređeno?Još jednom sređeno je da sam ja “mala”, da neko drugi odlučuje o meni. Da mi se dese stvari koje ne želim da mi se dešavaju, jer sam “mala”. Da ja nisam ta koja donosi odluke. Da se moje NE , izričito NE ne čuje, ne uvažava. Da se moje mišljenje smatra nevažećim. Da se smatra da ja nisam ta koja zna šta je najbolje za mene.

 

I to sve sa očekivanjem da ću ja shvatiti da je to to. Da je to prava stvar. Da su mi učinili uslugu, jer su oni ,ipak, znali šta je bolje za mene. Da.

Neki kažu da me sačuvaju od drugih koji mi misle loše, neki kažu da mi čuvaju leđa, neki kažu da hoće da me zaštite. I ako ja to ne shvatam, onda sam nezahvalna. A oni se, eto, tako potrudili jer im je stalo do mene. A ja sam nezahvalna…mala…

 

MOLIM VAS NEMOJTE MI ČINITI USLUGE AKO VAM IH NE TRAŽIM.

MOLIM VAS DA AKO KAŽEM “NE” TO SHVATITE OZBILJNO KAO “NE”.

 

ONAKO  KAKO BI SHVATILI JEDNOG ODRASLOG,ZDRAVOG, KRUPNOG, BELOG, BOGATOG, MOĆNOG MUŠKARCA.

 

To što sam mala, crna i žena ne znači da sam maloletna, niti da sam bespomoćna i mentalno oštećena, ne znači da ne umem da sebi obrišem dupe, nos i da nemam prava da donesem odluku o nečemu što se tiče mene, isključivo mene.

 

Molim vas da me ne zovete “mala”, da mi ne činite nikakve usluge ako vam ih ne tražim, jer se tad osećam bespomoćno i osramoćeno vašim postupcima, jer ste mi rekli njima da sam nekompetentna i infantilna, jer ste mi oduzeli kontrolu nad samom sobom. Jer ste prešli granice koje sam postavila.

 

Ja ne volim da nemem kontrolu nad samom sobom. Da li možete da zamislite sebe bez kontrole nad samima sobom. Da li možete da zamislite da izričito nekom kažete NE , a da se prema vama ponašaju kao da ste rekli DA? Ljude koje muče se tako osećaju. Žene koje siluju se tako osećaju.

 

Kada činite nešto uprkos nečijem NE, znači da vršite nešto protiv njihove volje. Znači da vršite čin nasilja. Znači da prelazite granice. Nemožete se nonšalantno smeškati i očekivati da će vam neko biti zahvalan.na zbog toga što ste prešli nečije granice.

 

Čak i ako su moje odluke na moju štetu, molim vas da mi dopustite pravo na grešku. Dopustite mi da naučim iz svojih grešaka.

 

JER IMAM PRAVO NA ODLUKU. IMAM PRAVO DA POGREŠIM U TOJ ODLUCI, ALI VI NEMATE PRAVO DA ODLUKU DONESETE U MOJE IME, IAKO SAM MALA, IAKO SAM CRNA, IAKO SAM ŽENA.

 

Vreme kada su beli odlučivali o crnima i muškarci o ženama i bogatiji o siromašnijima je postojalo…. no, eto,borba crnih i borba žena dovela me je tu gde sam. Dovela je do shvatanja da je to pogrešno.Mnogo crnih i mnogo žena je patilo i umrlo boreći se za moje pravo da kažem – ne , ne možete više odlučivati ni u čije ime ,osim u svoje.

 

 NE U MOJE IME…. Jer to je nasilje.

 

 I mora da se imenuje tako.Iako s e i dalje dešava da bogati, beli i muškarci odlučuju u tuđe ime, barem danas mogu da imenujem to kao nasilje.

 

 Makar se radilo o najglupljoj stvari , o tome da li ćete mi kupiti nešto što sam izričito rekla da ne želim ili da kažete stvari o meni koje vam nisam rekla da možete da kažete,ili vam izričito rekla da ne kažete…ili uradite ono što sam izričito rekla da bi mi smetalo da uradite….sve je to prelaženje mojih granica, nepoštovanje, nasilje i ja onda ne mogu da budem prijateljica sa vama, ako vršite nasilje. Jer tu je zid. Ja nemam kuda dalje. Oko ovih stvari nema i neće biti nikakvih kompromisa. Jer to su moje granice. I to me plaši.

 

Možda je to besmislena stvar koju ste uradili, ali ako ne možete da me čujete, ako ne čujete moje NE sada i ne vidite moju granice tu,ako vam je teško da me čujete sada, da li ćete videti  moju granicu i moći da me čujete i kad su neke druge stvari u pitanju?

 

 Dokle biste vi otišli u prelaženju mojih granica?

 

Da li ja o tome treba da brinem?

 

Zašto bih ja stavljala sebe u poziciju da budem blizu nekog ko bi mogao da me povredi, nekog čijeg bi prelaženja mojih granica trebalo  stalno da se plašim.

 

Ne, ne treba mi to, vi onda niste moj.a prijatelj.ca. jer biti prijatelj.ca znači osoba u koju imam potpuno poverenje i sa kojom se osećam bezbedno.

 

MOŽEMO BITI PRIJATELJI SAMO I JEDINO AKO SHVATITE DA MOJE “NE” ZNAČI “NE”. I AKO ME SHVATITE KAKO BISTE SHVATILI JEDNOG ODRASLOG,ZDRAVOG, KRUPNOG, BELOG, BOGATOG, MOĆNOG MUŠKARCA-VRLOVRLOVRLO OZBILJNO.

 

 

Leave a Reply

