Usernameka's Blog

bedno pisakralo!hahahhaaahahahah

4. NEFORMALNO FEMINISTICKO OBRAZOVANJE December 20, 2010

Filed under: O akademskoj solidarnosti — Jelena Savic @ 11:30 pm

Evo sad ova situacija sa nesrecnom  BEFEM tribinom….sta znaci taj akademski status.

Znaci da imate vise moci u drustvu, ok.I treba ljudi da se obrazuju, samo na koji nacin vi, akademski gradjani.ke sprovodite te vase akademske price?

Na koga se one odnose?

Kako akademci.ke uopste razumeju svet u kome zive kroz ta znanja koja imaju?

Vise mi ne pada na pamet da kazem MI, posto mi je dosta da budemo MI, kad se na svako malo ispostavi da ja mislim MI treba da se trudimo, a akadmski gradjani.ke misle kako se oni vec dovoljno trude, vise ih zanima da im ja dokazem da se ja trudim I misle kako se to ne odnosi na njih, …nego ne znam na koga….

i dosta mi je da pricam kako SVI MI moramo da se potrudimo, I da dajem primer kako JA doprinosim, I kako Romi moraju sami da doprinose….po meni niko nema  nikakva prava da pita sta JA ili sta ROMI ili sta bilo ko ko je marginalizovan, a u ciju dobrobit neko hoce da radi, I cije ime hoce  da pominje uz svoje kao neki dokaz sopstvene solidarnosti, radi da promeni svoj los polozaj, jer se  pokusava da se predstavi kao solidaran.a , pa je ta osoba nekako u sitauaciji da nesto dokazuje u vezi sa sobom na kraju.

U tom slucaju mislim da bi bilo u redu da se svako ko tvrdi solidarnost  upita kako to znanje koje ima zapravo radi u ovom slucaju, a da sad ne ponavlja primere koje su  nauceni iz knjiga, da ne ponavlja pricu o Afroamerikancima.kama I da ne ucitava neke neobicne stvari u ovo prosto pitanje, I da ne ponavlja naucene kritike ovog pitanja .

Ovo je sasvim akademsko, visokozahtevno teorijsko, filozofsko pitanje. Ovo nije pitanje odricanja vrednosti teorije,teorije su izuetno vazne, samo osoba koja ne razume teoriju o kojoj govori moze da pomisli da je ovo poziv za odricanje mesta teoriji I jos da pravi od sebe zrtvu jer se ovo pitanje postavlja! Ovo je poziv da se pokaze vrhunski nivo znanja, pokazati kako rade teorije.

Kako sa takve pozicije neko doprinosi problemu I resenju problema ljudi za koje su, posto ste vec stecena ta znanja I te pozicije u drustvu I naziv akademski obrazovana osoba, ili jos bolje aktivistia.kinja koji brinu za neke grupe,izmedju ostalog I za Rome.kinje , na kraju odgovorni?

Jer ako neko  ne ume da nadje primere za ono o cemu govori, sem onih koji su vec navedeni, ili ako ne ume sam.a nove primere da analizira  I upotrebi te teorije, osoba je zapravo nabubala nesto, ne?…u tom slucaju ne znam da li to moze da se zove znanjem, I ako moze, to znanje je beskorisno…a vlastito imenovanje kao nekog ko poznaje odredjeni pojam o kom govori prosto ne stoji. Osoba  ne doprinosi…osoba  u tom slucaju sprovodeci politike iz tog ne- znanja, sa pozicija znanja, stvarno unosi niz poteskoca onima na koje se politike odnose, i svima koji hoce da se bave tim temama…

Ali na kraju I to nije nista strasno ako postoji spremnost da se o tome misli..

Zasto bi to bilo nesto vrlo cudno I neprijatno da se jos jednom preispita pozicija za koju se tvdi da se stalno preispituje?

Meni je ovo krajnje instrumentalno vazno, da li ja mogu da racunam sa nekim ili ne mogu. I molim vas nemojte mi slati mejlove razumevanja ili nerazumevanja na licni mejl posto to slabo pomaze u kontekstu javne sfere I  moje izlozenosti u ovoj sferi I doprinosa temi o kojoj pozivam da se govori, ukoliko se misli da se doprinese.

Cilj je ovde da se jedan prinicip samopreispitivanja uvede I u neki akademski feministicki diskurs koji se, meni se cini, dozivljava nekako neobicno, svi bi nesto o tome rekli.e al, niko nista… iako se verujem misli da ovaj princip samopreispitivanja vec postoji u feministickom diskursu, vidim da je uglavnom cutanje strategija koja se dobro sprovodi, ima I nesto emocionalnih ucena, ja bih rekla,ali ima I kritika u slicnom pravcu u kom ide ova moja,  koje me iskreno raduju,  ali  u kojoj se vlastita pozicija dobrano stiti I zapravo se time stice utisak kritike, al bez adrese, pa ljudima nije dovoljno jasno,cak  ni onima na koje kritika treba da se odnosi …sto je opet problem… ako hoce da se doprinese…

PITANJA

Ako hocete da mislite lepo o sebi, da ste vrlo obrazovani, da ste pametni ,da nesto razumete, da vladate nekim pojmovima, da ste vrlo humani, da ste dobri, da ste posteni, da zasluzujete da vas postuju, da imate integritet, posebno da ste aktivisti.kinje, sta vi radite, osim sto mislite da imate neko znanje I sebi recimo pridajete  sve ove epitete. Kako su upotrebljive te teorije, ti pojmovi femizam, solidarnost I sl.?

Svaki put kad nesto radite sa mislju da je to zarad dobra nekog drugog, koliko vi tacno dobijate? Da li I koliko I sta treba da dobijete da biste uopste nesto uradili zarad dobra te druge osobe? A koliko vas kosta ta humanost, briga, solidarnost, integritet

Evo, drzava kaze da nju to isuvise kosta, tih 150 ljudi od 300.000. koji izmileli iz blata cekaju da se ispostuju njihova prava za koja ova drzava tvrdi da hoce da postuje kako bi mogla sebe da nazove demokratskom.ne kazem da su Romi.kinje jedini pod ovim tretmanom, ali ako hocete da se bavite solidarnoscu sa Romima.kinjam, evo….

I jos u tom feminizmu – gde su tu Romkinje? A sto one ne govore?Kakav je polozaj Romkinja u BELOM feminizmu?Jer mislim da je vazno da se ovo naglasi-ovo JESTE nekakav BELI feminizam. BELE ZENE su na pozicijama donosenja odluka u odnosu na vecinu Romkinja u feminizmu I one su u velikoj meri time na neki nacin ucenjene, tom podrskom koju imaju od tih zena, jer su uvek u situaciji da mogu da je izgube…a nemaju mnogo drugih izvora podrske… I tesko im je da govore.

Ako biste mogle I to da razumete, I da nivelisati tu razliku sa argumentom da je svaka zrtva ,zrtva, jeste jedan opasan mehanizam suvise dobro poznat upravo u tom rasizmu za koji bele feministkinje  vrlo cesto zaduzuju Romkinje. Ne znam zasto imam utisak da ovo treba da naglasavam, ali biti bela zena i biti Romkinja nije isto, biti bela zena sa invaliditetom i biti Romkinja sa invaliditetom nije isto, biti bela lezbejka i biti Romkinja lezbejka nije isto. da, sve one mogu da budu zrtve, samo tu ocigledno postoji jedan nivo koji se ovde argumentom zrtva je zrtva zaobilazi. 

I pitam se da li Romkinje smeju da budu nesto drugo sem onog sto BELE FEMINISTKINJE misle da one jesu u tom feminizmu- pod 1.aktivistkinje , pri cemu se kako sam vrlo lepo naucila od tih zena misli da to ne ukljucuje bavjenje teorijom,vec terenski rad I 2. one koje su dezurne za temu rasizma.

I sta bele feministkinje rade na tome da otvore taj prostor za Romkinje I sta rade kada one  progovore o tome, kad se one zapitaju o svom polozaju unutar feminizma?

i molim vas nemojte ovde da kritikujete politiku identiteta , jer o romskom feminizmu nisam pocela da razmisljam dok se nisam susrela da feminizmom belih zena.

I naravno, pitam se ima li tu mesta za ZAJEDNICKI feminizam?

E sad…pa da , ima, samo ovo za mene znaci da mora da postoji  preispitivanje razlike kroz ova pitanja gore….

 Sva ova pitanja cu se zapitati…pa cu I vas posmatrati I pitati…a zasto da se to I ne usvoji kao prinicip, da je ok, da se to pita…da se ne podrazumeva, ajde da se operacionalizuje taj pojam razlike,sta to znaci u nasem odnosu …

o to boli, o kako to boli…da, ne mozemo prosto da zivimo u miru sa svim tim razlika, stvarno ne, jer te razlike mnogo bole I nema te pozicije mira, to je slika nekih autora, I to cini mi se vrlo neobicno protumacenih, da tako nesto moze realno da postoji, ona za mene ne postoji, jer ja suvise realno osecam tu razliku.

 I stvarno osecam posebnu vrstu  manipulacije kada me neko poziva da zivimo u miru sa nasim razlikama, zapravo, jer taj mir u razlikama vrlo cesto ostavlja Romkinje u podredjenom polozaju I ovaj poziv pod izgovorom “razlicitih feminizama”dozivljavam kao opravadnje da se izbegne suocavanje sa ovim bolnim mestima I vlastitom odgovornoscu.

I jos jednom ne moze se misliti da BELE FEMINISTKINJE ne doprinose toj razlici, JER SU ZABOGA FEMINISTKINJE, ili barem hoce tako da se zovu u vlastitom tumacenju feminizma.

I zovite se kako hocete, ali ako cete da tvrdite da je za vas vazna solidarnost sa Romkinjama , to da li ste solidarne samnom kao zenom ili Romkinjom, dozvolite, to cu vam ja reci po tome kako osecam to sto radite i zaista tu ne mogu nista ako se nase percepcije o solidarnosti ne slazu sem da kazem zasto se osecam tako…

Ja necu da tvrdim da mi je vazna solidarnost sa belim zenama,i ne bih volela da se to pretpostavlja, mnogo sam se umorila od te price. Dok se ja solidarisem sa belim zenama, cini se da je sve u redu, a onda mi se cesto ucini da mi ne razumemo tu solidarnost isto…

Pa tako da kad utvrdimo na kojim smo pozicijama i sta je svakoj potrebno i da li to zaista mozemo da pruzimo jedna drugoj, sta konkretno znaci ta solidarnost za svaku, onda mozemo valjda da kazemo da hocemo ili necemo da budemo solidarne.To je onda po meni stvarno promisljanje tog pojma solidarnsti i ta rec dobija tezinu.

I jos jedna star, svakako  da ja ne mislim da Romkinje nemaju  sta da nauce od belih feministkinja!Prakticno sve sto sam naucila, naucila sam od belih feministkinja.

….U svakom slucaju, ne mora niko nista da govori povodom ovoga, ni da ima posebnu reakciju ,na to sam vec naucila, vrlo se retko reaguje, reaguju pojedine organizacije koje su zaduzene za manjine, reaguju pojedinci.ke….u vecini slucajeva moj utisak je da i ako se reaguje, to se pretovori u jezicke rasprave o tome da li je bolje reci Ciganin ili Rom dok horda besnih seljana preti lincem….

ceka se nesto…valjda inicijativa RNVO…ceka se da se vidi koliko Romi sami rade da poboljsaju svoju poziciju sa svojih bednih pozicija nemoci……jer to su pozicije sa kojih se ocekuje da stanu ispred Miskovica , Djilasa I ovog drustva …valjda se pokusava ispratiti ideja da svaka treba da govori u svoje ime…sto je u redu, samo ne znam sta se radi kad neka ne moze da govori?Kako se pravi prostor za govor?Kako bele feministkinje prave prostor Romkinjama u ovom drustvu ili u ovom feminizmu KONKRETNO?

 Eto primera ukidanja afirmativnih mera sada,mozda ne bi bilo lose da se razmisli kako bele feministkinje pojedinacno , ako ne vec kao grupa , mogu da uticu  na bar neke od fakulteta,  na kojima imaju uticaja da se afirmativne mere uvedu  u sistem. Postoji mala knjiga od 50 str.. vrlo informativna -”Afirmativne akcije za Rome u oblasti obrazovanja”, Centar za primenjene evropske studije, 2010,Bg, urednik Srdjan Djurovic. ako nekom treba neka javi.

Isto tako ne znam gde je prica o Romkinjama u visokoteorijskoj, filozofskoj feministickoj prici…Ako neko tvrdi solidarnost sa Romkinjama sa te pozicije, eto prilike da se razmisli na koji nacin I gde se u toj prici pokrecu i problemi Romkinja i da li je to dovoljno da vas Romkinje sa tih pozicija mogu smatrati za vaznu referencu…

Smatram da meni bele feministkinje  trebaju sa znanjem koje imaju I umeju da ga UPOTREBE u korist Romkinja.

 A pre svega mi trebaju sa svescu da Romkinje vrlo cesto u ovom drustvu imaju manje moci od njih I da,na kraju krajeva, vrlo cesto doprinose tome, ali sa svescu da o tome zele da misle I da cine da to ne bude tako.

I na kraju da se ne misli da nisam svesna da je podrska koju Romkinje, razne Romkinje imaju u feminizmu belih zena, raznih belih zena, dragocena Ili da te podrske nema, ja sam je bolno svesna, iako ja tu podrsku ne osecam kao posebno obimnu , to je verovatno jedina podrska koju u ovom drustvu imamo, I tako hvala svim zenama koje su me ovo gore o odnosima moci naucile, koje ovo znanje vrlo dobro znaju , na svim akcijama I podrsci koju su neke od vas  dale nekim od nas….

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s